Híreink és újdonságaink

  • Miért a Ford várósi terepjárók? (2017.05.25)

    A Ford városi terepjárók intelligens dizájnjuknak köszönhetően legalább annyira praktikusak és hasznosak, mint amennyire újítóak és divatosak. Mérnökeink a legújabb technológiákat használva fejlesztik őket, így nem csoda, hogy ezekkel a modellekkel kimagasló üzemanyag-takarékosságot lehet elérni. Így mikor a Fordnál vásárol SUV-ot, nem csupán a gondatlan kikapcsolódásra készül fel, hanem okos döntést is hoz. Fedezze fel az új Ford Kugát és a Ford EcoSport modellünket!
  • A Ford Fiesta volt a legkelendőbb (2017.05.08)

    A 2017. márciusi iparági adatok alapján a Ford Fiesta volt az európai piac legkelendőbb autója. Márciusban 47.000 darab Fiesta talált gazdára, vagyis 12 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában.* A Fiesta értékesítési eredménye túlszárnyalta a régió legkelendőbb személygépkocsija, a Volkswagen Golf eladásait. A márciusban eladott Fiesták közel 70 százalékát gazdag felszereltséggel rendelték meg a vásárlók; a kínálat csúcsát képviselő Titanium változat aránya 17 százalék volt. A Fiesta értékesítési eredménye is hozzájárult ahhoz, hogy az európai piac márciusban eladási rekordot döntött 1,93 millió járművel, ami 10,8 százalékos növekedést jelent a tavaly márciusi darabszámhoz képest. Európa immár az USA-t is megelőzve a világ második legnagyobb újautó-piaca lett. - forrás: mynewsdesk.com
  • Ford az önvezető rendszerek kutatásának éllovasa (2017.04.05)

    A Ford Motor Company első helyen áll az önvezető autókkal kapcsolatos stratégia és műszaki megvalósítás terén – derült ki a Navigant Research nevű szervezet új jelentéséből. A Navigant Research Ranglista Jelentés: Önvezető Autók című tanulmánya 18 olyan vállalatot vizsgált, amelyek önvezető járműtechnikai rendszereket fejlesztenek. A tanulmány készítői 10 szempont (többek közt jövőképük, piacra lépési stratégiájuk, partnereik, stratégiájuk és kitartásuk) alapján értékelték a világszerte működő autóipari és technológiai cégeket, s ennek alapján a Fordot tarják a terület első számú szereplőjének. - forrás: mynewsdesk.com
  • Az új Ford Ecosport megérkezett (2016.05.02)

    Ford EcoSport. Az okos szabadidőautó. Kívül kompakt, belül pedig tágas és jól felszerelt. Intelligens technológiáival kényelmessé és élvezetessé teszi az utazás minden pillanatát. Modern motorja és váltója pedig egyszerre kínál meggyőző teljesítményt és üzemanyag-takarékos üzemeltetést. Forgalmas városi utak, szűk parkolóhelyek, keskeny mellékutak... Az EcoSport okos kialakításának köszönhetően könnyedén megbirkózik a szűk helyekkel is. Ráadásul nemcsak manőverezni gyerekjáték vele, remek kilátást is biztosít. Megemelt üléspozícióiból a sofőr és az utasai is tökéletesen beláthatják az autó előtti utat. Az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost benzinmotor a dizájn és az átgondolt mérnöki munka tökéletes keveréke. Ez a forradalmi technológia lehetővé teszi, hogy a nagy motorok teljesítményét élvezhessük, miközben a fogyasztása a kisebb motorokéra jellemzően alacsony marad. Nem véletlen, hogy az EcoBoost elsőként nyerte el egymást követő négy évben is a rangos nemzetközi "Év motorja" díjat. - Tekintse meg az új Ford Ecosport modellt Ön is ide kattintva >>
  • Ford Focus Red&Black Edition (2016.04.15)

    A Ford bemutatja a stílusos és sportos Focus Red&Black Edition modellváltozatot. A kontrasztos színárnyalatokkal kombinált egyedi karosszéria ötvözi a sportos dizájnt és az innovatív funkcionalitást a megszokott felszereltségi szintek között. A Focus Red Edition változat Race Red karosszériafényezéssel és kontrasztos Shadow Black színű tetővel, fekete tükörházakkal és fekete hűtőrács-kerettel készül. A Focus Black Edition ezzel ellentétes árnyalatokban pompázik: a karosszéria színe Shadow Black, a tető árnyalata Race Red, vörösek a tükörházak és a hűtőrács kerete is. "A merész és látványos színkontrasztok ma már egy igen gyakori trendet képviselnek, ami nemcsak az autókra, hanem a ruhákra, sőt az elektronikai termékekre is jellemző," magyarázta el John Mcleod, a Ford Európa járműperszonalizációs részlegének vezető formatervezője. "A vörös és a fekete mindig is sportos színnek számított, a kettő együtt pedig különösen sportos kombinációt alkot. Ez az autó nem átlagemberek számára készült." - Ford Focus megtekintése itt>>
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Henry Ford története

Henry Ford praktikus és megfizethető autóival megváltoztatta az emberek életmódját. Feltalálta a mozgó összeszerelősort, lefektette a tömegtermelés alapjait, amelyek azután a XX. század első felében az egész világon iparági szabvánnyá váltak.

Henry Ford 1863. július 30-án Springwells Townshipben (Wayne megye, Michigan állam) született. Ő volt az elsőszülött William és Mary Ford hat gyermeke között. Jól menő családi farmon élt, napjait egyrészt az egytantermes iskolában töltötte, másrészt a farmon dolgozott. Már fiatal korában érdeklődött a műszaki dolgok iránt. Később igazi géniusszá vált, és azóta is őt tartják az autóipar egyik óriásának.

A szakma elsajátítása

Henry Ford fiatalon kezdte. 12 éves korára Henry, szabadideje túlnyomó részét, a saját maga által felszerelt kis gépműhelyben töltötte. 1878-ban, azaz 15 éves korában itt készítette el első gőzgépét. A következő évben elköltözött otthonról, és a közeli Detroit városába ment, ahol gépésztanoncként kezdett dolgozni. Három évig maradt tanonc, majd visszatért Dearbornba. A következő néhány évben részben gőzgépek üzemeltetésével és javításával foglakozott, részben egy detroiti gyárban végzett alkalmi munkát, és az apja farmján működő mezőgazdasági gépeket javította. Az 1888-as év komoly változást hozott életében, amikor feleségül vette Clara Bryantet. Családja megélhetését egy fűrészmalom működtetésével biztosította. Nem kellett azonban sokáig várni az újabb váltásra, hiszen Ford 1891-ben a detroiti Edison Illuminating Company mérnöke lett. Két évvel később főmérnökké nevezték ki, ami elég időt és pénzt biztosított számára ahhoz, hogy a belsőégésű motorokkal végzett saját kísérleteivel foglalkozhasson.

Első járműve

A kísérletek csúcspontját 1896-ban az első önjáró jármű, a Quadricycle elkészítése jelentette. Az első Ford motor a Ford Bagley Avenue 58. szám alatti otthonában, a fa konyhaasztalon pöfögött be a történelembe. Ebből a kísérletből kiindulva egy olyan motort tervezett, amelyet négy biciklikerékkel ellátott vázra szerelt, s ez lett az első Ford autó.

Önállósodás

Miután 1898-ban kilépett az Edison vállalattól, Ford megszervezte a Detroit Automobile Companyt. Sajnos a cég csődbe ment, de mivel soha nem volt az a típus, akit a kudarcok eltántorítottak volna, különböző versenyautókat kezdett tervezni és építeni. 1901. október 10-én a híres Sweepstakes versenyautójával legyőzte az amerikai bajnokot, Alexander Wintont.